نشست سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه در آستانه
(last modified 1396-08-08T14:00:53+00:00 )
عقرب 08, 1396 18:30 Asia/Kabul
  • نشست سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه در آستانه

نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن آتش بس در سوریه در هفتمین دور مذاکرات آستانه در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، « حسین جابری انصاری» مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات آستانه، «الکساندر لاورنتیف» Alexander Lavrentiev نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، «سدات اونال» معاون وزیر امور خارجه ترکیه عصر روز دوشنبه در این نشست سه جانبه درباره اسناد مورد بحث در این دور از نشست آستانه بحث و تبادل نظر کردند.

«سند مین زدایی» با اهداف انسان دوستانه و حفظ اماکن میراث فرهنگی سوریه و همچنین سند تبادل دستگیرشدگان، ربوده شدگان و اجساد کشته شدگان از جمله اسناد مورد بحث در هفتمین دور مذاکرات آستانه است.

هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات آستانه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) نیز به صورت جداگانه با هیات های سوریه و روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

این آخرین نشست هیأت های شرکت کننده در دور هفتم مذاکرات آستانه است و فردا (سه شنبه) مذاکرات دو جانبه و سه جانبه ادامه می یابد.

«روند آستانه» به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه با هدف حل سیاسی بحران سوریه شکل گرفته و تاکنون شش دور از مذاکرات سوری- سوری در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شده است.

 

کلیدواژه