عقرب 11, 1396 13:05 Asia/Kabul
  •  همکاری های اقتصادی، سیاسی، امنیتی از اهداف نشست سه جانبه در تهران

معاون وزیر امور خارجه ایران، گفت: همکاری های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و منطقه ای از جمله محورهای نشست سه جانبه میان رئیسان جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران بود.

به گزارش رادیو دری، «ابراهیم رحیم پور» چهارشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران، افزود: در خصوص همکاری های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بین المللی میان ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان که در نشست اوت 2016 در باکو میان این سه کشور مطرح شده بود، در نشست تهران اتفاقات خوبی رخ داده است.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه ایران، موضوع  ترانزیت کریدور شمال به جنوب ایران به اروپا و ایران به شمال دریای خزر را یکی دیگر از محورهای نشست سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران برشمرد و گفت: همکاری های اطلاعاتی ، امنیتی و مبارزه با تروریسم هم از مسائل مطرح شده در نشست تهران بود.

رحیم پور، به امضای شش سند همکاری میان ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: یکی از موارد این اسناد، همکاری ایران و روسیه در مورد کشیدن خط لوله ایران به پاکستان است که خط لوله صلح نام گرفته است.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین گفت: همکاری های تجاری ایران و روسیه اکنون سالانه کمی بیش از دو میلیارد دلار است ولی هدف گذاری ایران بیش از این میزان مبادلات تجاری است.

دومین نشست سه جانبه میان «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان عصر چهارشنبه در تهران برگزار شد. سومین نشست سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان سال 2018 در روسیه برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه