سرویس دهی ضعیف پاکستان، علت معطلی زائران حسینی این کشور در مرز میرجاوه
(last modified 1396-08-12T08:46:34+00:00 )
عقرب 12, 1396 13:16 Asia/Kabul
  • سرویس دهی ضعیف پاکستان، علت معطلی زائران حسینی این کشور در مرز میرجاوه
    سرویس دهی ضعیف پاکستان، علت معطلی زائران حسینی این کشور در مرز میرجاوه

رییس ستاد اربعین ولایت سیستان وبلوچستان (جنوب شرق ایران) علت معطلی زائران حسینی پاکستان در نزدیکی مرز میرجاوه را مربوط به ضعف سرویس دهی به زائران در داخل این کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، «علی اصغر میرشکاری» با بیان اینکه از روز گذشته (چهارشنبه) 27 هزار زائر حسینی پاکستان در انتظار ورود به ایران هستند، گفت: از این تعداد حدود پنج هزار نفر از مرز میرجاوه وارد ولایت سیستان و بلوچستان شدند و 22 هزار زائر دیگر نیز داخل خاک پاکستان معطل ماندند.

میرشکاری تصریح کرد: امکانات سرویس دهی برای ورود زائران به مرز در پاکستان ضعیف و تعداد ماموران پاکستانی برای رسیدگی به گذرنامه های زائران اندک است.

رییس ستاد اربعین سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده، مسئولان پاکستانی قول مساعدت برای رفع مشکل ورود زائران به این ولایت را داده اند.

«محمد میهنی» فرماندار میرجاوه ایران پیشتر اعلام کرده بود: تمامی ادارات پایانه مرزی میرجاوه، 24 ساعته به زائران حسینی (ع) پاکستانی خدمت رسانی می کنند.

بیستم صفر 1439 هجری قمری(9 نوامبر 2017) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یارانش ‏در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین، وارد این شهر در جنوب ‏عراق می‌شوند.‏