ولایتی: فلسطین مساله اول جهان اسلام است
(last modified 1396-08-12T09:01:07+00:00 )
عقرب 12, 1396 13:31 Asia/Kabul
  • ولایتی: فلسطین مساله اول جهان اسلام است
    ولایتی: فلسطین مساله اول جهان اسلام است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در دومین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان درباره فلسطین گفت: با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، فلسطین همیشه مساله نخست جهان اسلام بوده است و خواهد بود.

«علی‌اکبر ولایتی»، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل پنجشنبه‌شب در آیین اختتامیه دومین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت افزود: اینکه آغاز این همایش با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه شد، نشانه‌ای است بر اینکه ایشان چه اولویتی برای مساله فلسطین قائل هستند.

ولایتی همچنین با بیان این که برخی کشورهای منطقه و عامل انگلیس و آمریکا با وقاحت در حال عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند، تصریح کرد: اینکه مجموعه‌ای از علمای بزرگ جهان اسلام در بیروت جمع شوند، معنایش این است که راه‌آزادی فلسطین، «مقاومت» است و سازش جایگاهی ندارد.  

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل همچنین درباره زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل سه شرط برای قبول طرح آشتی ملی فلسطین مطرح کرده است؛ نخست اینکه، مبارزان فلسطینی، سلاح خود را زمین بگذارند؛ دوم اینکه، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و سوم این‌که، با ایران قطع رابطه کنند.

ولایتی تصریح کرد: جنبش حماس اعلام کرد شروط اول و دوم، خط قرمز مقاومت فلسطین است، اما شرط سوم را به جای حرف، با عمل پاسخ دادند و هیاتی ارشد و صاحب تصمیم، به ایران اعزام کردند تا اسرائیل بداند که آرزوی قطع رابطه حماس با ایران را باید به گور ببرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: ایران از ابتدای تاریخ جمهوری اسلامی، همواره در حمایت از فلسطین جدی بوده و نکته مهم این است که علمای اسلام، همواره در نوک پیکان دفاع از مسلمانان و جهان اسلام مقابل صهیونیست‌ها بوده‌اند.

کلیدواژه