عقرب 12, 1396 14:36 Asia/Kabul
  • برطرف شدن مشکل تردد زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) در مرز تفتان
    برطرف شدن مشکل تردد زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) در مرز تفتان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کویته» پاکستان اعلام کرد با هماهنگی انجام شده میان مسوولان دو کشور، روند تردد زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) از مرز تفتان (هم مرز با شهر «میرجاوه»، جنوب شرقی ایران) به ایران، پنجشنبه شب به حالت عادی بازگشت.

به گزارش ایرنا، «محمد رفیعی» روز جمعه گفت: رفع مشکلات مربوط به تردد زائران پاکستانی از موضوعات مهم و در  دستور کار مقامات وزارت امورخارجه ایران بود.

دولت پاکستان در چند روز گذشته به بهانه تامین امنیت ،مانع حرکت ششصد دستگاہ اتوبوس حامل زائرین حسینی (ع) از شهر کویته به مرز تفتان شده بود.

ولایت سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق است. مرز این ولایت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به روی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلا معلی باز شده است.

زائران پاکستانی در راه رسیدن به کربلا یک شب را در ولایت سیستان و بلوچستان سپری می کنند.

مردم ایران از جمله سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن فرهنگ غنی و عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، از زائران پاکستانی در طول سفر در ایران همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی  می کنند تا احساس غربت نداشته باشند.

بیستم ماه صفر 1439 هجری قمری (9 نوامبر 2017) 18 قوس 1396اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است. میلیون‌ها زائر  از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می شوند.

 

کلیدواژه