شمخانی: ملت ایران رکورددار ذلیل‌سازی آمریکا در جهان است
(last modified 1396-08-13T09:02:28+00:00 )
عقرب 13, 1396 13:32 Asia/Kabul
  • شمخانی: ملت ایران رکورددار ذلیل‌سازی آمریکا در جهان است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، گفت: آمریکا کارنامه بلند بالایی از شکست و ناکامی در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه با دیگر ملت‌ها دارد و ملت ایران رکورد افتخار برانگیزی را در این زمینه به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش رادیو دری،«علی شمخانی» روز شنبه در جمع راهپیمایان یوم الله 13 آبان مقابل لانه جاسوسی پیشین آمریکا در تهران، افزود: روز سیزده آبان / عقرب 1358(1979میلادی) نخستین روز دشمنی آشکار و علنی آمریکا و اقدامات خباثت‌آمیز آن علیه ملت ایران نبوده و این دشمنی ادامه دارد و آمریکا دست از شرارت و دخالت در امور ایران برنخواهد داشت.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، با بیان اینکه سیاست‌های ضد ایرانی «دونالد ترامپ» امروز ملت ایران را به خیابان‌ها کشانده است، خاطرنشان کرد: ایستادگی ملت ایران مقابل هیات حاکمه آمریکا از دموکرات تا جمهوری‌خواه، برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی بوده است.

شمخانی همچنین گفت: مخالفت با پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های فضایی، هسته‌ای و موشکی، اقداماتی درچارچوب براندازی و علیه برنامه نظامی، فضاسازی سیاسی و تبلیغی ضد جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان و مخدوش نشان دادن چهره انقلاب اسلامی فهرست کوچکی از اقدامات آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران است. 

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، به اذعان دشمنان در قدرتمندتر شدن ایران اشاره کرد و افزود: ملت ایران، موقعیت خود را در منطقه و جهان تثبیت کرده، تهدیدها را به فرصت تبدیل و مسیر رشد و توسعه را پیدا کرده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، با بیان اینکه آمریکایی‌ها اذعان دارند در تحقق سیاست خارجی کشورشان شکست خورده‌اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار، صلابت و ثبات قرار دارد، و کشورهایی که در چهار دهه گذشته با همراهی آمریکا یا به تنهایی در ناامن کردن مرزهای شمال غرب و جنوب ایران اقداماتی انجام داده‌اند، اکنون در درون خود از برقراری ثبات عاجز هستند.

مراسم راهپیمایی روز 13 آبان/ عقرب صبح امروز شنبه همزمان در تهران و دیگر شهرهای ایران با حضور گسترده مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان و مسوولان برگزار شد. در پایان این راهپیمایی، قطعنامه‌ای در 9 بند در محکومیت سیاست‌های آمریکا ضد ملت ایران صادر شد. 

 

کلیدواژه