عقرب 14, 1396 13:47 Asia/Kabul
  • سردار شریف :تحریم «کاتسا» نتیجه شکست رفتار آمریکا در منطقه است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، گفت : قانون تحریم های «کاتسا» این پیام را منتقل می کند که رفتار شش ماه گذشته آمریکا در منطقه خاورمیانه به شکست منتهی شده است .

مجلس سنای آمریکا ژوئن 2017 و مجلس نمایندگان آمریکا ژوئیه 2017 طرح تحریم‌های گسترده علیه ایران را تصویب کردند که با عنوان «کاتسا» شناخته می‌شود. این تحریم ها بر روی توان دفاعی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی و ضربه زدن به نیروهای مسلح ایران متمرکز شده است.

سردار سرتیپ «رمضان شریف» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در واکنش به تحریم ها علیه سپاه در قانون آمریکایی «کاتسا»، افزود: تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا موضوع جدیدی نیست و آنها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 ، صنایع دفاعی ایران را تحریم کرده بودند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد:  آمریکا در منطقه سرمایه گذاری های سنگینی به لحاظ مالی و حیثیتی کرده و این سرمایه گذاریها جزء آسیب و ویرانی که در کشورهای منطقه به جا گذاشته، دستاوردی دیگری نداشته است.

وی همچنین ریشه تفکر داعش را در منطقه ، سلفی و وهابی گری عربستان دانست و گفت: سرویس های جاسوسی آمریکا و صهیونیسم همواره از داعش پشتیبانی مالی کرده اند.

 

کلیدواژه