عقرب 14, 1396 15:15 Asia/Kabul
  •  سردار اشتری: 200 هزار زائر خارجی از مرزهای سه گانه ایران وارد عراق شدند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت : از دو هفته پیش تاکنون حدود 200 هزار زائر از اتباع دیگر کشورها از مرزهای تعیین شده ایران وارد عراق شده اند.

گذرگاه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه، مرزهای اصلی ایران برای تردد زائران اربعین حسینی به سمت عتبات عالیات هستند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ «حسین اشتری» روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد ویژه اربعین در مرز «مهران»، غرب ایران، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، اتباع کشورهای خارجی برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی باید از مرز «شلمچه» در جنوب غرب ایران تردد کنند و تنها اتباع روسیه و ترکیه می توانند از مرز «مهران» در غرب ایران وارد کشورعراق شوند.

فرمانده نیروی انتظامی ایران، تصریح کرد: روند عزیمت زائران تاکنون بدون مشکل و با نظم خاصی در جریان است و می توان گفت تاکنون نیمی از فرآیند اعزام زائران به عتبات عالیات به پایان رسیده است.

سردار اشتری، همچنین گفت: یک میلیون و 800 هزار نفر تاکنون موفق شده اند وارد عراق شوند که حدود یک میلیون نفر از این تعداد از مرز «مهران» اعزام کربلای معلی شده اند.

پنج‌شنبه 20 صفر سال 1439 هجری‌قمری، چهلمین روز شهید شدن سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان است. هر سال صدها هزار زائر از ایران و دیگر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلا سفر می‌کنند.

 

کلیدواژه