عقرب 15, 1396 09:42 Asia/Kabul
  • اتهامات حریری ضد ایران تحت تأثیر القائات عربستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، باردیگر اتهامات نخست وزیر مستعفی لبنان ضد جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس و تحت تأثیر القائات عربستان دانست.

«بهرام قاسمی» عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره نقش عربستان در استعفای مشکوک سعد حریری افزود: جای تأسف است که حریری استعفای خود را که مساله داخلی است و می‌تواند طبیعی باشد در پایتخت کشور دیگری که در منطقه، اهداف خاصی را پیگیری می‌کند، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد  اقدام سعد حریری سرآغاز برخی توطئه‌های دیگر باشد که برای منطقه طراحی کرده‌اند.

«بهرام قاسمی» تأکید کرد: البته این اقدام نیز مانند گذشته حتماً با شکست مواجه خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد، اما به هر حال مردم منطقه به ویژه ملت لبنان باید توجه کنند که این روزها را با درایت، حساسیت و هوشیاری بیشتر سپری و مراقبت کنند.

«سعد حریری» نخست وزیر لبنان روز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان‌سعودی از سمتش استعفاء کرد. «سعد حریری» پس از استعفاء به زعم خود ایران را به دخالت در کشورهای عربی منطقه از جمله لبنان متهم کرد و مدعی شد: حزب الله لبنان، بازوی ایران در منطقه است.

کلیدواژه