عقرب 16, 1396 07:58 Asia/Kabul
  •  روحانی: ایران از گسترش همکاری های نظامی با پاکستان استقبال می کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار فرمانده ارتش پاکستان ، از گسترش و تقویت همکاری های دفاعی و نظامی میان تهران – اسلام آباد در جهت تحکیم ثبات و امنیت منطقه، استقبال کرد.

بهه گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» عصر دوشنبه در دیدار «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در تهران، افزود: با توجه به اراده دولت های ایران و پاکستان بر تقویت مناسبات و همکاری‌ نیروهای مسلح، این همکاری ها می‌توانند با توسعه فعالیت های آموزشی و مانورهای مشترک، همکاری در صنایع نظامی و انتقال تجربیات افزایش یابد.

رئیس جمهوری ایران، تروریسم و اختلافات فرقه ای و قومی را دو مشکل امروز جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: اگر اتحاد و برادری میان مسلمانان تقویت شود، بی تردید کشورهای اسلامی بدون حضور دیگران قادر به حل مشکلات خواهند بود.

روحانی با تاکید بر تقویت بیش از پیش امنیت مرزهای مشترک دو کشور خاطرنشان کرد: مرزهای ایران و پاکستان باید مرز دوستی، توسعه و گردشگری بین دو ملت باشد و نباید اجازه داده شود برخی گروهک های تروریستی، این مرزها را ناامن کنند.

 «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان هم در این دیدار روابط ایران و پاکستان را روابطی ریشه دار و عمیق خواند و تاکید کرد: اسلام آباد خواهان گسترش همکاری های نظامی و دفاعی با تهران است.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین گفت: باید اختلافات میان برخی کشورهای اسلامی در میز مذاکره حل و فصل شود و نباید به کشورهای غربی اجازه داد که به این اختلافات با هدف فروش تسلیحات خود، دامن بزنند.

 

کلیدواژه