عقرب 16, 1396 16:33 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: ایران، امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: احترام به تمامیت‌ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی کشورهای منطقه از اصول ثابت سیاست خارجی ایران ‏است و بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران، امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند.

«امیر سرتیپ امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز سه‌شنبه در دیدار «قمر جاوید باجوا» Qamar Javed Bajwa فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان در تهران، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، حضور «قمر جاوید باجوا» در تهران را تحکیم‌بخش ثبات، امنیت و توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد.

سرتیپ حاتمی با اشاره به توطئه استکبار جهانی درچارچوب بی‌ثبات کردن امنیت منطقه اظهار کرد: برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌‌ای اقدامات بی‌ثبات کننده خود را رها نساخته و در دام توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند و پس از حمله به افغانستان و عراق، ایجاد داعش در عراق و سوریه و جنگ یمن، اکنون در پی‌تجزیه کشورهای منطقه و آشوب هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تأکید بر توطئه‌های نخ‌نمای آمریکا و رژیم صهیونیستی، آنان را بزرگترین حامی تروریسم در منطقه عنوان کرد و افزود: افراط‌گرایی، زاده سیاست‌های آمریکا و مبارزه با تروریسم، تنها بهانه‌ای از سوی دولت‌مردان کاخ‌سفید برای تسلط بر سرزمین‌های اسلامی و منابع آنان است.

سرتیپ حاتمی همچنین ایستادگی ایران در برابر اجرای طرح‌های ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را علت اصلی فشار ضد جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ایران از همه توان و ظرفیت خود برای حفظ امنیت منطقه و تمامیت ارضی کشورها استفاده می‌کند.

«قمرجاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت کشورهای اسلامی، بر ضرورت همدلی و مذاکره درچارچوب حل مشکلات منطقه تاکید کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان یکشنبه‌شب با هدف گفت وگو برای توسعه همکاری‌های نظامی با جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

 

کلیدواژه