عقرب 16, 1396 17:14 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: پیاده‌روی اربعین‌حسینی (ع) یک نماد برجسته است

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در جلسه درس خارج فقه، درباره پیاده‌روی اربعین‌حسینی (ع) گفتند: خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌‌روی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را خطاب به حضرت (امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان جهان) خواهند خواند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: الحمدلله میلیون‌ها نفر از مردم ایران و عراق و دیگران در این راه حرکت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که پیاده‌روی اربعین‌حسینی (ع) یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال در اختیار پیروان و علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار داده است تصریح کردند: باید خداوند متعال را برای این نعمت شاکر بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: حرکت عظیم اربعین‌حسینی (ع) یک نماد بسیار زیبا و پرشکوه از حضور پیروان و علاقمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

بیستم ماه صفر 1439 هجری‌قمری (18 عقرب 1396) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است. میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

سال گذشته دومیلون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلا حضور داشتند. برای مراسم اربعین‌حسینی (ع) امسال نیز تا روز سه‌شنبه بیش از دو میلیون و سیصد هزار زائر از ایران به عراق سفر کرده‌اند.

 

کلیدواژه