عقرب 17, 1396 08:36 Asia/Kabul
  • فرمانده ارتش پاکستان: پاکستان و ایران دو کشور برادر و متحد هستند

فرمانده ارتش پاکستان، گفت: هدف از سفرش به ایران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ، فراهم کردن زمینه اتحاد بیشتر بین پاکستان و ایران است.

به گزارش رادیو دری، ژنرال «قمر جاوید باجوا» Qamar Javed Bajwa سه شنبه شب پس از ورود به مشهد ، شمال شرق ایران، و دیدار با «علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی، افزود: پاکستان و ایران باید به جهانیان نشان دهند که دو کشور برادر و متحد هستند.

فرمانده ارتش پاکستان، تصریح کرد: ایران نقش مهمی در اتحاد مسلمانان و کشورهای اسلامی دارد و تهران این نقش خود را در تحکیم اتحاد و امنیت منطقه ادامه می دهد.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» همچنین هدف سفرش به مشهد را زیارت بارگاه حضرت امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان و تلاش برای رفع مشکلات زائران پاکستانی عنوان کرد و گفت: بزودی مرز جدیدی برای ورود زائران پاکستانی به مشهد باز می شود تا مشکلات آنان کاهش یابد.

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار دغدغه همه مسوولان ایرانی به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی را تامین امنیت و آسایش زائران پاکستانی در مرز دو کشور برشمرد و گفت: تعاملات بین ایران و پاکستان به عنوان دو کشور جهان اسلام، به نفع اتحاد بین مسلمانان و برقراری آرامش و امنیت در منطقه است.

استاندار خراسان رضوی، تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و پاکستان با وجود امنیت و آرامش،  محقق می شود.

فرمانده ارتش پاکستان یکشنبه‌شب با هدف گفت وگو برای توسعه همکاری‌های نظامی با جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

 

کلیدواژه