سیاست های آمریکا در غرب آسیا شکست خورده است
(last modified 1396-08-17T13:43:02+00:00 )
عقرب 17, 1396 18:13 Asia/Kabul
  •  سیاست های آمریکا در غرب آسیا شکست خورده است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که سیاست های آمریکا در «غرب آسیا» شکست خورده است ، گفت: آمریکایی ها به افول قدرت خود اذعان دارند .

سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» در مشهد (شمال شرق ایران) خاطر نشان کرد : آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه به دنبال تسلط و اعمال قدرت خود بود اما شکست خورد و هم اکنون نگران از دست دادن قدرت خود و حرکت جهان به سوی چند قطبی شدن است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به بحران سوریه و عراق اشاره و تصریح کرد : اگر جمهوری اسلامی ایران نبود ، عراق و سوریه اکنون در اشغال تروریست ها بود.

سرلشکر صفوی با بیان این که ائتلاف ایران، روسیه و حزب الله در سوریه موفق بوده است ، افزود : ایران اکنون به فضل الهی تبدیل به قدرت منطقه ای شده است و همه این را می دانند .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست وزیری این کشور و اعلام آن در عربستان نیز گفت:  پشت پرده استعفای «سعد الحریری»، آمریکا، رژیم سعودی و صهیونیست ها قرار دارند.

الحریری، روز شنبه از ریاض، استعفای خود را از سمت نخست وزیری لبنان اعلام و پس از این اقدام ادعاهایی ضد ایران و حزب الله لبنان بیان کرد.

بر اساس اعلام کارشناسان اعلام استعفاء الحریری در عربستان‌ و اظهارات ضد ایرانی و ضد حزب الله لبنان وی، آشکارا گویای این مساله است که آل سعود و رژیم صهیونیستی نقش اصلی را در این اقدام غیرمنتظره «سعد الحریری» داشته اند.

ایران و حزب الله لبنان نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور سعودی - صهیونیستی در منطقه دارند.

 

کلیدواژه