عقرب 21, 1396 08:25 Asia/Kabul
  •  مهمترین پیام راهپیمایی اربعین حسینی (ع) «اقتدار» جهان اسلام  است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل تاکید کرد: مهمترین پیام و دستاورد راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در منطقه «وحدت» و در عرصه بین‌المللی، اقتدار جهان اسلام است.

«حسین امیرعبداللهیان» شنبه‌شب در برنامه «نگاه یک» شبکه اول تلویزیون ایران، با اشاره به اثرات سیاسی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) خاطرنشان کرد: در شرایطی که تلاش‌های فراوانی در منطقه و خارج از منطقه برای دمیدن در فتنه‌های داخلی به عمل می‌آید، راهپیمایی اربعین با نام مقدس اسلام گرد یک ارزش معنوی در جهان اسلام و بین کشورهای اسلامی، «وحدت نظر» را به وجود می آورد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل به اعلام استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان از عربستان نیز اشاره و تصریح کرد: با آغاز بیداری اسلامی در منطقه (2011)، امریکا، اسرائیل و عربستان با روش ها  و ابزار مختلف به دنبال تضعیف کشورها و تغییر معادلات منطقه به نفع خود هستند.

«حسین امیرعبداللهیان»، «داعش» را نخستین ابزار محور  آمریکایی - سعودی - صهیونیستی برشمرد و افزود: پس از شکست داعش توسط محور مقاومت، آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی فاز تجزیه عراق و سوریه را کلید زدند و وقتی دیدند این سناریو به عمل نرسید وارد فاز لبنان شدند.

«سعد حریری» شنبه 13 عقرب در بیانیه ای که در ریاض قرائت کرد از سمت نخست وزیری لبنان استعفا داد. بسیاری از مقامات لبنانی و همچنین کارشناسان معتقدند استعفای حریری تحت فشار عربستان و با هدف ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان انجام  شده است.

حزب الله لبنان نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - سعودی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه