عقرب 22, 1396 16:53 Asia/Kabul
  • آخرین آمار جان‌باختگان و مجروحان زلزله غرب ایران

«بهنام سعیدی» معاون سازمان ستاد بحران ایران عصر دوشنبه اعلام کرد: تاکنون بر اثر وقوع زلزله در غرب ایران، 341 نفر کشته و پنج هزار و 953 نفر مجروح شده‌اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و سه دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه‌شب مناطق مختلف غرب ایران را لرزاند. تاکنون بیش از 145 پس لرزه هم در مناطق زلزله زده ثبت شده است.

مسوولان کشوری، لشکری و مقامات مختلف نظامی ایران از جمله سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بررسی وضعیت و برنامه‌ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

به دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

در همین چارچوب؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا (سه‌شنبه) برای نظارت و بررسی روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان و دیدار با آسیب دیدگان عازم استان کرمانشاه در غرب ایران می‌شود.

اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده از ابتدای ساعات اولیه زلزله آغاز شده است و امدادرسانی با امکانات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و بسیج به زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.

بیمارستان‌های صحرایی هم در مناطق زلزله زده مستقر شده است و نیروهای داوطلب به منطقه اعزام شده‌اند. 

 

کلیدواژه