عقرب 23, 1396 17:38 Asia/Kabul
  •  مبنای اتهامات حقوق بشری ضد ایران بی اساس است

رئیس قوه قضائیه ایران، گفت : مبنای اتهامات حقوق بشری ضد ایران، ادعاهای گروهک تروریستی منافقین و ضد انقلاب بوده است و پایه اساس ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» روز سه شنبه پس از یازدهمین جلسه شورای عالی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در جمع خبرنگاران، افزود: جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته در احقاق حقوق مردم و حقوق بشر کارهای جدید انجام داده و قوانین مترقی را تصویب کرده و از بسیاری از اتهامات حقوق بشری مبراء است.

رئیس قوه قضائیه ایران، تصریح کرد: در حالی که ایران هر سال انتخابات برگزار می کند و برخی کشورهای منطقه حتی یکبار هم رأی گیری نکرده اند، ایران به نقض حقوق بشر و عدم رعایت موازین حقوق بشری متهم می شود.

وی، همچنین با انتقاد از برخورد دوگانه کشورهای سلطه گر در قبال مسائل حقوق بشری در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید حضور پررنگ در رسانه ها داشته باشد و غرب را به علت حمایت های بی دریغ از اقدامات ضدحقوق بشری در جهان و منطقه به محاکمه بکشاند.

رئیس قوه قضائیه ایران ، خاطر نشان کرد: مسوولان اتحادیه اروپا هفته آینده به ایران سفر می کنند تا در خصوص مسائل حقوق بشری با مقامات جمهوری اسلامی مذاکره کنند.

 

کلیدواژه