عقرب 24, 1396 08:08 Asia/Kabul
  •  تکذیب خبر پیشنهاد کمک امارات به زلزله زدگان غرب ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خبر تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی با رئیس جمهوری ایران مبنی بر پیشنهاد کمک امارات به زلزله زدگان را جعلی و کذب خواند.

بههه گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سه شنبه شب در خصوص خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی با رئیس جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد کمک امارات به زلزله زدگان غرب ایران گفت : این خبر اساسا جعلی و کذب است و چنین تماس و پیشنهادی انجام نشده است.

پیشتر ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه‌ ایران ضمن قدردانی از ابراز همدردی و پیشنهاد کشورهای مختلف برای کمک به زلزله‌زدگان غرب ایران اعلام کرده بود: ایران در حال حاضر توانایی مدیریت بحران این زمین لرزه را با منابع داخلی دارد.

شبکه العربیه سعودی، مدعی شده بود: «شیخ محمد بن زائد» ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، پیشنهاد کمک مالی به زلزله زدگان غرب ایران را مطرح کرده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و سه دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه‌ شب غرب ایران را لرزاند. تاکنون بر اثر این زمین‌ لرزه 432 نفر جان باخته اند و هفت هزار و هشتصد و هفده نفر زخمی شده‌اند.

 

کلیدواژه