روحانی: حضور قدرت‌های خارجی هیچ فایده‌ای برای منطقه نداشته است
(last modified 1396-08-24T10:53:48+00:00 )
عقرب 24, 1396 15:23 Asia/Kabul
  • روحانی: حضور قدرت‌های خارجی هیچ فایده‌ای برای منطقه نداشته است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حضور قدرت‌های خارجی به نفع مردم منطقه نبوده است تاکید کرد: نتیجه حضور قدرتهای خارجی در منطقه، رونق فروش سلاح، اختلاف افکنی و بازی با قیمت نفت بوده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه هر زمان که مقام های آمریکایی به منطقه آمده‌اند، بلافاصله پس از آن، آتش جنگ و تنش در بخشی از منطقه شعله‌ور شده است، گفت: با دخالت قدرت‌های خارجی جنگ‌های بزرگی در عراق، افغانستان، ‌سوریه و یمن به وقوع پیوسته است.

روحانی تصریح کرد: مردم بی‌دفاع یمن چندین سال است که با مشکلات ناشی از بیماری، فقر و بمباران‌های مستمر دست و پنجه نرم می‌کنند و به چه علت کشوری اینگونه مردم بی‌گناه یمن را تحت فشار قرار داده و همچنان به جنایت‌هایش ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: در مقابل این جنایات، سازمان ملل سکوت کرده و هیچ موضع قاطع و الزام‌آوری اتخاذ نمی‌کند و قدرت‌های غربی نیز از اینگونه جنایات حمایت می‌کنند.

وی، مداخله آشکار در کشور مستقلی مثل لبنان را و اینکه از کسی بخواهند استعفا داده و فرد دیگری را برای جایگزینی او معرفی ‌کنند، اتفاقی بسیار کم‌نظیر در تاریخ دانست و خطاب به مداخله‌کنندگان گفت: «شما چه کاره هستید و با اتکاء با چه قدرتی چنین اقداماتی انجام می‌دهید، تصور می‌کنید که پول تا کجا می‌تواند کارساز باشد.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اینکه کشوری در منطقه از رژیم صهیونیستی بخواهد و به آن التماس کند که مردم لبنان را بمباران کند بسیار شرم‌آور و خجالت‌آور است.

روحانی  تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان بوده و خواهد ماند و ایران نمی‌تواند ببیند که تروریست‌ها مردم بی‌گناه و مسلمان را مورد حمله قرار دهد.