عقرب 25, 1396 08:52 Asia/Kabul
  • واکنش قاسمی به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تاکید کرد: حمایت تعدادی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر و جنایتکاران جنگی و مروّجان اصلی تروریسم از این قطعنامه، تنها یکی از دلایل بی اعتباری آن است.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با تکرار اتهامات اثبات‌ نشده، قطعنامه‌ای را علیه «وضعیت حقوق بشر ایران» به تصویب رساند.

به گزارش رادیو دری «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران را که در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ازجانب کانادا و تعداد دیگری از کشورهای غربی ارائه شده است، اقدامی مردود و غیرقابل قبول می داند.

قاسمی افزود: استفاده ابزاری، گزینشی و سیاسی از موضوع حقوق بشر ازجانب کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان رویکردی محکوم و اقدامی نادرست است که نتیجه ای جز تضعیف جایگاه والای حقوق بشر به دنبال نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و همواره و همیشه در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده است.

قاسمی تاکید کرد: ایران آماده است تا بر اساس اصول متعالی خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفت وگو و همکاری‌های سازنده ای را در چارچوب احترام متقابل، برابری و عدالت و انصاف و دور از اغراض سیاسی با تمام ساز و کارهای مشروع بین المللی با کشورهایِ علاقه مندِ به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر داشته باشد.

 

کلیدواژه