عقرب 26, 1396 12:54 Asia/Kabul
  •  ظریف: عربستان چشم خود را بر روی واقعیات تاریخی بسته است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سعودی ها بدون توجه به واقعیات تاریخی اقدامات خصمانه و جاهلانه‌ای را انجام می‌دهند که تاکنون تنها به منافع خودشان ضرر زده است.

«محمد جواد ظریف» روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری مجلس، در خصوص سیاست‌های پرتنش «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و احتمال درگیری میان عربستان و ایران، خاطر نشان کرد: سیاست های جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه «منطق» و «عقل» بوده است.

وزیر امور خارجه ایران،  خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به جای افزایش جنگ و تنش به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

ظریف، به سیاست های مخرب عربستان در یمن، سوریه، عراق و لبنان اشاره کرد و گفت: مردم منطقه  از این سیاست‌ها بسیار صدمه دیده‌اند و نیاز است که این روند متوقف شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز تصریح کرده بود: عربستان به جنگ‌های تجاوزگرانه، زورگویی در منطقه، رفتارهای بی‌ثبات‌کننده و اقدامات تحریک‌آمیز خطربار مشغول است و ایران را به خاطر عواقب این اقدامات مقصر می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران بارها با تاکید بر اینکه عربستان‌سعودی همچنان رویکرد پراشتباه، پر هزینه و بی حاصل سال‌های گذشته را در منطقه دنبال می‌کند خاطر نشان کرده است ریاض باید با دوراندیشی و بر مبنای مصالح و مسوولیت خود، واقعیت‌های منطقه را به درستی و بدون تعصب و بدور از هر گونه لجاجت بپذیرد.

 

 

کلیدواژه