ایران: ایدئولوژی تکفیری زاده سعودی‌ها است
(last modified 1396-08-27T02:03:48+00:00 )
عقرب 27, 1396 06:33 Asia/Kabul
  • ایران: ایدئولوژی تکفیری زاده سعودی‌ها است

رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر این که ایدئولوژی تکفیری، زاده سعودی‌ها است تصریح کرد عربستان باید نتایج انتخاب غلط خود را بپذیرد.

به گزارش رادیو دری، «محمد حسن‌نژاد پیرکوهی» روز جمعه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه رفتارهای حقوق بشری ایران در روز سه شنبه گفت: مشورت کانادا با عربستان درباره قطعنامه ایران یک طنز تلخ است.

رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به حمایت های رژیم سعودی از گروه های تروریستی و جدایی طلب خاطر نشان کرد  ایدئولوژی تکفیری متولد سعودی مانند یک گونه مهاجم عمل می کند که می خواهد تمامی گونه‌های دیگر را منقرض کند.

حسن نژاد پیرکوهی گفت: پول و طرز تفکر سعودی بعد از 2003، نه تنها «اسامه بن لادن»، بلکه 15 تن از 19 نفر عاملان حملات 11 سپتامبر را خلق کرد.

پیرکوهی افزود عربستان  بیش از هر کشور دیگری نیاز بمب گذارهای انتحاری و تروریست های خارجی داعش را تامین می کند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه با تکرار اتهامات اثبات‌ نشده، قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه «وضعیت حقوق بشر ایران» را به تصویب رساند. 

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در این نشست با تکرار ادعاهای واهی؛ جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر برشمرد.

«اسحاق آل حبیب» معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نشست در پاسخ به اهانت های نماینده رژیم سعودی تصریح کرد عربستان بیشتر از مجموع گروه های تروریستی القاعده، داعش و جبهه النصره در جهان در یمن کودک کشی می‌کند.

«آل حبیب» پس از تصویب این قطعنامه هم استانداردهای دوگانه و تبعیض آمیز را جز جدایی ناپذیر سیاست خارجی کشورهایی همچون کانادا دانست و تاکید کرد این اقدام بی معنا و بی ثمر «اتاوا»، دهن کجی به حقوق بشرو بی احترامی به شعور مردمی است که از نزدیک رویکرد گزینشی کانادا در قبال وضعیت های حقوق بشری را مشاهده می کنند.

حقوق بشر از نگاه غرب به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

کلیدواژه