برگزاری جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان غرب ایران با حضور رهبر انقلاب
(last modified Mon, 20 Nov 2017 12:31:21 GMT )
عقرب 29, 1396 17:01 Asia/Kabul
  • برگزاری جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان غرب ایران با حضور رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تاکید کردند: مهمترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز و کار جهادی و با سرعت عمل لازم، انجام گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان استان کرمانشاه، سرعت عمل در ساخت خانه‌های مردم آسیب‌دیده و همچنین تامین وسایل گرمایشی را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: برای انجام این مسئولیت سنگین، مدیریت متمرکز لازم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به مصائب و سختی‌ها و گرفتاری های زلزله‌زدگان افزودند: کسانی که تا دیروز در کنار خانواده خود در یک مسکن، با آرامش زندگی می‌کردند، به یکباره همه زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون در فصل سرما همه زندگی آنان در یک چادر خلاصه شده است.

ایشان، وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تصریح کردند: در حوادثی همچون زلزله، یکی از موارد مورد نیاز در همان ساعات اولیه، موضوع نجات است که در این منطقه به دلیل حضور بموقع ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، مسئله نجات تقریباً به شکل قابل قبولی انجام شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، افزودند: با توجه به گستردگی منطقه آسیب‌دیده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اولیه به سرعت انجام نمی‌گرفت، تلفات قطعاً چندین برابر میزان فعلی بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کردند: در حادثه‌ای همچون زلزله، در مراحل اولیه امداد، تامین نیازهای فوری همچون غذا، آب، امکانات زندگی و لباس مورد توجه است اما بعد از این مراحل، مهمترین مرحله جمع‌آوری نخاله‌ها در شهرها و روستاها و سپس تامین مسکن است که کارعظیم و دشواری است و باید حتماً انجام گیرد.

کلیدواژه