قدردانی سفیر ایران از مواضع رهبر کاتولیک‌های جهان در دفاع از محرومان
(last modified 1396-09-01T05:37:54+00:00 )
قوس 01, 1396 10:07 Asia/Kabul
  • قدردانی سفیر ایران از مواضع رهبر کاتولیک‌های جهان در دفاع از محرومان

سفیر ایران در واتیکان از مواضع مثبت و نگاه انساندوستانه رهبر کاتولیک‌های جهان در دفاع از حقوق محرومان و ستم‌دیدگان قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حجت الاسلام و المسلمین «محمد طاهرربانی» سفیر  ایران در واتیکان روز سه‌شنبه در دیدار با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان ماموریت خود، گفت، بی‌تردید پیروان مسیحیت از دولت‌ها و رهبران سیاسی و مذهبی خود انتظار دارند درچارچوب رفع هرگونه خشونت و افراط‌گرایی، از آزادی و حقوق مردم دفاع و صلح و آرامش و عدالت را برای آنان به ارمغان آورند.

سفیر ایران در واتیکان با یادآوری توجه خاص پاپ فرانسیس به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان خشونت و افراط گرایی، ظلم، تهدید و تحریم مضاعف قدرت‌های استکباری، این امر را با نگرانی‌ها و دغدغه مشترک و نگاه عدالت‌خواهانه وی همراه و آن‌را با حفظ اصول ارزش‌های الهی و بکار بستن تعالیم حیات‌بخش انبیای عظام در دفاع از حقوق مردم همسو دانست. 

رهبر کاتولیک‌های جهان نیز با اشاره به روابط تاریخی و حسنه واتیکان و جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد روابط حسنه دو طرف از طریق گفت وگوهای ادیانی توسط اندیشمندان و با هدف ایجاد ارتباط و صمیمت بیشتر ادامه پیدا کند.

 

کلیدواژه