قوس 01, 1396 17:35 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: تروریسم به تهدید ویرانگر جهانی تبدیل شده است

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در مناطق مهمی از آسیا، سایه گسترانده و به تهدید ویرانگر جهانی تبدیل شده است.

«علی لاریجانی» روز چهارشنبه در دهمین مجمع مجالس آسیایی در استانبول ترکیه با بیان اینکه نابودی داعش روز بزرگی برای همه آزادیخواهان است اظهار کرد: باید به ملت و دولت عراق و سوریه که در میدان مبارزه با تروریسم به‌رغم تقدیم شهدا و تحمل خسارات زیاد توفیق یافتند و همچنین به حزب الله به عنوان جریان اصیل مقاومت در مقابل تروریست‌ها تبریک گفت و از زحمات آنها قدردانی کرد.

لاریجانی افزود: نابودی گروه تروریستی داعش در حالی صورت گرفت که آمریکا و برخی کشورها در سال‌های گذشته در تشکیل و پشتیبانی از این گروه، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با طرح این سوال‌ها که چرا آمریکا این قدر مزاحمت برای کشورهای منطقه ایجاد می‌کند؟ این اقدامات چه نفعی برای آمریکا دارد؟ و آیا در این زراعت چیزی جز نفرت ملت‌های منطقه درو می‌کند؟ تصریح کرد: ملت‌های منطقه قدرت لازم برای خنثی کردن شگردهای شیطانی آمریکا را به دست آورده‌اند و از هوشیاری سیاسی کاملی برخوردار هستند که این یک نقطه قوت برای همه کشورهای منطقه است.

لاریجانی، مساله فلسطین را چالش دیگری که به عنوان یکی از موانع اصلی و مزمن استقرار صلح و ثبات در آسیا مطرح است، عنوان کرد و گفت: اهداف سیاسی و اقتصادی قدرت‌های بزرگ در گرو ایجاد صلح در منطقه نیست و چند دهه مردم فلسطین تاوان شیطنت کشورهای بزرگ را می‌دهند و این کشورها، رژیم صهیونیستی را به عنوان غده سرطانی در منطقه تعبیه کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: مجمع مجالس آسیایی می‌تواند پیشگام دولت‌ها در ایجاد فضای گفت وگو بین پارلمان‌ها برای استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه باشد.