واکنش مقام‌های عالیرتبه نظامی ایران به نابودی داعش
(last modified Wed, 22 Nov 2017 14:57:42 GMT )
قوس 01, 1396 19:27 Asia/Kabul
  •  واکنش مقام‌های عالیرتبه نظامی ایران به نابودی داعش

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده ارتش و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایان سیطره شجره خبیثه داعش واکنش دادند.

سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز سه‌شنبه در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.

سردار سرلشکر «سیدیحیی رحیم‌صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: با پایان سیطره داعش در عراق و سوریه، آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه، طرح‌های خودشان را در مناطق دیگر ادامه می‌دهند و ممکن است به افغانستان، پاکستان، شمال آفریقا، کشورهای اسلامی- آفریقایی یا به آسیای مرکزی بروند.

سرلشکر رحیم‌صفوی با تاکید بر اینکه ممکن است توطئه‌های دشمنان به صورت سیاسی باشد مانند اتفاقی که برای «سعد حریری» نخست وزیر لبنان رخ داد افزود: دولتمردان، اندیشمندان، نیروهای مقاومت و انقلاب اسلامی باید سناریوهای مختلفی را پیش بینی کنند که در چه مکانی و به چه صورتی این توطئه‌ها ممکن است رخ دهد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز در واکنش به نابودی داعش، با بیان اینکه این گروه نخستین توطئه دشمنان در منطقه نبود و آخرین آن نیز نخواهد بود گفت: تا دشمن هست، کار و تلاش و مبارزه و جهاد هم ادامه دارد.

در همین حال؛ امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ایران اظهار کرد: پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی در برابر فتنه تروریسم تکفیری و پایان دادن به سیطره شجره خبیثه داعش، خط بطلانی بر همه جنایت‌های هولناک و تاسف برانگیز نظام ظلم و ستم کشید و ندای حقانیت اسلام را به گوش همه آزادیخواهان جهان رساند.

سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم روز چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم در مصلای امام خمینی (ره) تهران گفت: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آن‌ها آمده بودند تا با فتنه تکفیری حاشیه امنی برای بقای رژیم صهیونیستی بسازند، اما امروز پرچم‌های درخشان مقاومت اسلامی، سرزمین‌های اشغالی فلسطین را احاطه کرده است.

آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با ارسال پیام تبریک برای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در برابر توطئه داعش نوشت: بدون شک این پیروزی عظیم، آغاز مرحله‌ای جدید در بیداری اسلامی و درچارچوب همگرایی وحدت امت اسلامی است.

کلیدواژه