قوس 02, 1396 08:49 Asia/Kabul
  • روحانی: نتیجه اصلی نشست سوچی، تشکیل کنگره ملی سوری- سوری است

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هدف و نتیجه اصلی نشست سوچی تشکیل کنگره ملی سوری– سوری است تا به واسطه آن همه اقوام، مذاهب و فعالان سوریه اعم از معارض و حامی دولت در آینده‌ای نزدیک در سوچی اجتماع کرده و درباره آینده سوریه بحث و تبادل‌نظر کنند.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» شامگاه چهارشنبه در نشست خبری رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه که پس از نشست سوچی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری کنگره ملی سوری– سوری این است که زمینه برای تدوین قانون اساسی جدید در سوریه فراهم و به واسطه آن یک انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور برگزار شود که این می‌تواند پیام صلح و ثبات برای کل منطقه باشد.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از اینکه امروز گام جدیدی در مسیر صلح و ثبات پایدار در منطقه و سوریه برداشته شده است افزود: مقرر شد وزیران خارجه، رئیسان ستادهای مشترک و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی ایران، روسیه و ترکیه شرایط را برای تشکیل کنگره ملی سوری – سوری فراهم کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه همکاری تهران، مسکو و آنکارا درچارچوب صلح و ثبات منطقه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: ایران، روسیه و ترکیه همه را به تلاش برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه دعوت می‌کنند.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری نشست سوچی اظهار کرد: این نشست زمانی برگزار شد که پایگاه‌های اصلی داعش در سوریه و عراق از بین رفته و موفقیت بزرگی در برابر تروریسم در منطقه به‌دست آمده است.

روحانی خاطرنشان کرد: به جهانیان ثابت شد تروریسم نمی‌تواند ابزار مهمی برای کشورها در مسیر رسیدن به مقاصدشان باشد.

 

کلیدواژه