قاسمی: ولیعهد ماجراجوی سعودی به سرنوشت محتوم دیکتاتورهای منطقه بیاندیشد
(last modified Sat, 25 Nov 2017 04:13:51 GMT )
قوس 04, 1396 08:43 Asia/Kabul
  • قاسمی: ولیعهد ماجراجوی سعودی به سرنوشت محتوم دیکتاتورهای منطقه بیاندیشد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به گستاخی های ولیعهد سعودی درباره مقام های ایران گفت: ولیعهد ماجراجوی سعودی به سرنوشت محتوم دیکتاتورهای منطقه بیاندیشد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در گفت و گو با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در اظهاراتی که حکایت از عصبانیت شدید وی از شکست سیاست های عربستان در خاورمیانه داشت، اظهارات سخیفی را علیه مقام های ایرانی مطرح کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری صداوسیما؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد: اشتباهات ولیعهد ماجراجوی سعودی که تازه ترین مورد آن رسوایی مداخله در امور داخلی لبنان بود، هم پیمانان سنتی عربستان را نیز به زحمت و تکاپو انداخته است.

قاسمی افزود: رفتارها و اظهارات ناپخته، ناسنجیده و سخیف ولیعهد سعودی باعث شده است کسی در جهان و عرصه بین الملل اعتباری برای سخنان وی قائل نشود.

جمهوری اسلامی ایران بارها با تاکید بر اینکه عربستان‌سعودی همچنان رویکرد پراشتباه، پر هزینه و بی حاصل سال‌های گذشته را در منطقه دنبال می‌کند خاطر نشان کرده است، ریاض باید با دوراندیشی و بر مبنای مصالح و مسوولیت خود، واقعیت‌های منطقه را به درستی و بدون تعصب و بدور از هر گونه لجاجت بپذیرد.

 

کلیدواژه