قوس 05, 1396 09:10 Asia/Kabul
  •  آیت الله مکارم شیرازی: مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذراند

«آیت الله ناصر مکارم شیرازی» از مراجع عظام تقلید گفت: برای این که اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

به گزارش ایرنا؛ «آیت الله ناصر مکارم شیرازی» روز شنبه در دیدار جمعی از علما و شخصیت های شرکت کننده در نشست جهانی محبان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) و مساله تکفیری‌ها از روسیه، اظهار کرد: هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند و نباید اجازه داد کسی در امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: همه نتیجه اتحاد مسلمانان را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردند و این نشان می دهد که مسلمانان با اتحاد می توانند بر دشمنان پیروز شوند.

این مرجع تقلید، هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه های آینده دشمن را ضروری دانست و تصریح کرد: دشمنان سعی می کنند از راه های دیگری جنگ، تفرقه و نزاع ایجاد کنند.

آیت الله مکارم شیرازی، همچنین با اشاره به برگزاری نشست جهانی محبان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) و مساله تکفیری‌ها اظهار کرد: آنچه در نشست تهران انجام شد یک کار بی سابقه و بسیار جالب بود که محبان اهل بیت(ع) را از تمام فرقه های اسلامی دور هم جمع کرد.

نشست جهانی محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و مساله تکفیری‌ها با حضور بیش از 800 نفر از علما، فقها، اندیشمندان و نخبگان مذاهب اسلامی از 94 کشور بنا به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی، 1 و 2 قوس در تهران برگزار شد. 

 

کلیدواژه