قوس 05, 1396 09:34 Asia/Kabul
  • سردار سلامی: ایجاد تفرقه هدف اصلی آمریکا در منطقه است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف اصلی امریکایی ها؛ ترویج تفرقه میان جهان اسلام و انحراف افکار جهان اسلام از رژیم صهیونیستی و جلوگیری از نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی است.

سردار حسین سلامی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاراه شکست تاریخی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، شکست داعش را افتخاری برای تاریخ اسلامی دانست و گفت: گروه های تکفیری و سردمداران آنها قصد داشتند ضربات سنگینی را بر پیکره امت اسلام وارد کنند و چهره ای خشن از جهان اسلام در جهان نشان دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این پیروزی شکست خفت باری برای حامیان این گروه تروریستی بود، افزود: آمریکا و برخی از کشورهای دیگر با حمایت از گروه تروریستی تکفیری داعش، درصدد تفرقه و تضعیف کشورهای منطقه به نفع رژیم صهیونیستی بودند که با شکست داعش، این توطئه خنثی شد.

سردار سلامی با تشریح حمایت و پشتیبانی مالی برخی از کشورهای منطقه و تجهیز گروه های تکفیری با انواع سلاح ها و توسعه درگیری ها در سوریه افزود: حامیان داعش تصور می کردند در مدت یک سال می توانند نظام سیاسی سوریه را سرنگون کنند اما با هوشیاری محور مقاومت با شکست روبرو شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: منطق جمهوری اسلامی ایران این است که تغییر سیاسی و کشوری باید بدست مردم و در یک فرایند دموکراتیک انجام شود و تسلیح گروه های مسلح و ایجاد جنگ داخلی در یک کشور، راه حلی برای تغییر یک نظام سیاسی نیست.

سردار سلامی با اشاره به کدهای مختلف، دلایل و نشانه های همکاری و حمایت امریکایی ها از گروه های تکفیری گفت: هدف اصلی امریکایی ها؛ ترویج تفرقه میان جهان اسلام و انحراف افکار جهان اسلام از رژیم صهیونیستی و جلوگیری از نفوذ و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: همه آنچه که به عنوان تفرقه های خونین در جهان اسلام می بینیم چه در لبنان، سوریه و چه در بحرین، عراق و یمن ، نتیجه خوی ددمنشانه، غیرانسانی و شرارت های شیطانی رژیمی است که می خواهد با پول نفت و دلار و تکیه بر قدرت سیاسی و نظامی امریکا صاحب اعتباری در جهان اسلام شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خطر داعش بسیار جدی بود، گفت: اگر دومینوی پیروزی های داعش و سقوط شهرها ادامه می یافت تقریباً فاجعه عظیم انسانی نه فقط در عراق و سوریه بلکه در بخش های مهمی از جهان اسلام و فراتر از آن اتفاق می افتاد.

سردار سلامی با بیان اینکه رژیم آل سعود و تفکر وهابی به وسیله انگلیسی ها ایجاد شده است افزود: مقامات  سعودی بقای خود را در تکیه بر امریکایی ها و رابطه با صهیونیست ها می دانند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در حالیکه رژیم آل سعود از رژیم صهیونیستی خواست با حزب الله برخورد کند اما صهیونیست ها که می دانند هر جنگی به نابودی آنها می انجامد درخواست سعودی ها را نپذیرفتند.

سردار سلامی افزود: حزب الله اکنون با صدها هزار نیروی که در نبردهای سوریه و عراق­، زبده تر شده اند و با دهها برابر موشک هایی که در جنگ 33 روزه داشتند آنقدر قوی هستند که صهیونیست ها فکر حمله به لبنان را نمی کنند اما سعودی ها این را نمی فهمند.

 

کلیدواژه