قوس 05, 1396 11:29 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از مواضع دوگانه غرب در قبال موضوع حقوق بشر

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، از اعمال تحریم ها به بهانه های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران انتقاد کرد.

«محمد جواد لاریجانی» روز شنبه در دیدار «یانوش لواندوفسکی»‏ ‏رئیس گروه روابط با ایران در پارلمان اروپا در تهران، افزود: دستاوردهای دمکراسی در حوزه های متنوع فناوری و علم موجب برتری ایران در منطقه شده است و اروپا باید جمهوری اسلامی را با توجه به این تجربه و دستاوردهای موفق ارزیابی کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، همچنین با انتقاد شدید از جنایات عربستان سعودی در یمن و سکوت کشورهای غربی، گفت: عربستان هزاران زن و کودک بی گناه را در یمن به خاک و خون کشیده اما  نام این کشور به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر به علت داشتن روابط خوب با اروپا ، در فهرست ناقضان حقوق بشر گنجانده نشده است.

وی با بین اینکه اروپا در قبال نقض حقوق بشر در یمن ، بحرین و عربستان فقط به صدوراعلامیه بسنده کرده است، تصریح کرد: موضع گیری غرب درباره موضوع حقوق بشر، دفاع از حقوق بشر نیست چراکه تناسبی در مواضع غرب در این موضوع وجود ندارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست دوگانه غرب در قبال حقوق بشر، ایران در اصل نیت اروپا تردید دارد و آن را در چارچوب اقدامات سیاسی تحلیل می کند.

«یانوش لواندوفسکی»، رئیس گروه روابط با ایران در پارلمان اروپا، هم در این دیدار اختلاف اندیشه و تفکر و وجود تفاوت نظرات در حوزه حقوق بشر را موضوعی طبیعی دانست و حمایت کامل خود را از برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» اعلام کرد.

 

کلیدواژه