ترامپ به دنبال هراس آفرینی علیه ایران است
(last modified 1396-09-06T05:00:55+00:00 )
قوس 06, 1396 09:30 Asia/Kabul
  •  ترامپ به دنبال هراس آفرینی علیه ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت : «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند با هراس آفرینی علیه ایران، جهان را از مراوده با ایران منصرف کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علی لاریجانی» روز یکشنبه در دیدار «یانوش لواندوفسکی» رئیس گروه روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا در تهران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به برجام متعهد است ، تصریح کرد : نباید گذاشت اتهامات بی پایه و اساس امریکا و برخی از متحدانش علیه ایران، مانع اجرای این توافقنامه بین المللی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال حل مناقشات از طریق گفتگو و مذاکره است.

«علی لاریجانی»، به حمایت های آمریکا و متحدانش از ترویست ها نیز اشاره کرد و گفت : طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی ساخته و پرداخته این کشور ها هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود : جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در مبارزه با تروریسم به کار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین از گسترش روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا استقبال کرد.

«لواندوفسکی» نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا به برجام «متعهد» است تصریح کرد : اروپا در کنار ایران خواهد ماند.

رئیس گروه روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا از تلاش های ایران در مبارزه با تروریست ها نیز قدردانی کرد و گفت: اقدامات ایران در مبارزه با تروریسم برکسی پوشیده نیست.

«لواندوفسکی» همچنین تصریح کرد : اروپا خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

«یانوش لواندوفسکی» به همراه 10 نفر از کارشناسان و نمایندگان پارلمان اروپا به دعوت «کاظم جلالی» رئیس گروه روابط ایران با پارلمان اروپا، روز (یکشنبه) وارد تهران شد.

 

کلیدواژه