سنبله 08, 1395 18:07 Asia/Kabul
  • دیدار وزیران امور خارجه ایران و افغانستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر مقابله و مبارزه با تمام گروههای افراطی و تکفیری در منطقه تاکید کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در دیدار "صلاح الدین ربانی" وزیر امور خارجه افغانستان در تهران با اشاره به گسترش پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم در منطقه بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: تهران اعتقادی به تروریسم خوب و بد ندارد و لازم است با تمام گروه های افراطی و تکفیری مقابله شود.

"محمدجواد ظریف" در این دیدار با خیر مقدم به همتای افغانستانی خود افزود: افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزا و ویژه ای برخوردار است و همانطور که بارها در دیدار با تمامی مقامات افغانستانی اعلام کرده، پیشرفت، ثبات و امنیت افغانستان، پیشرفت، ثبات و امنیت ایران است.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز با تشکر از مهمان نوازی طرف ایرانی و با اشاره به سفرهای متعدد مقامات افغانستانی به ایران گفت: این دیدارها بیانگر اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت افغانستان دارد.

وزیر امورخارجه افغانستان در ادامه از رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص صدور مجوز تحصیل کودکان افغانستانی در ایران تشکر و قدردانی کرد.

ربانی همچنین در این دیدار بر اهمیت بندر چابهار در جنوب ایران برای توسعه افغانستان تاکید کرد و گفت: این بندر قادر خواهد بود نقش بسزایی در توسعه و آبادانی افغانستان ایفاء کند.

کلیدواژه