قوس 07, 1396 19:02 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهوری ارمنستان بر گسترش همکاری‌ها با ایران

رئیس جمهوری ارمنستان، گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف خواستار شد.

«سرژ سرکیسیان» رئیس جمهوری ارمنستان روز سه‌شنبه در دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در ایروان تصریح کرد: ضروری است با توجه به مناسبات دیرینه دو کشور آینده روابط تهران - ایروان ترسیم شود.

رئیس جمهوری ارمنستان افزود: برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران هیچ مانعی وجود ندارد و ایروان همواره برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است و هست.

«سرژ سرکیسیان» همچنین با تسلیت وقوع زلزله غرب ایران به دولت و ملت ایران گفت: مناسبات دو کشور باید به طور مستمر گسترش یابد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به «سرژ سرکیسیان» از پیام رئیس جمهوری ارمنستان به مناسبت وقوع زلزله در غرب ایران قدردانی کرد.

ظریف با اعلام اینکه ارمنستان همسایه خوب برای ایران است، افزود: برگزاری کمیسیون مشترک می‌تواند به توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود.

وزیر امور خارجه ایران صبح روز سه‌شنبه در صدر هیاتی اقتصادی از تجار و بازرگانان بخش خصوصی، وارد ایروان، پایتخت ارمنستان شد.

ظریف در این سفر یک روزه با «کارن کاراپتیان»  نخست وزیر و «ادوارد نعلبندیان»  وزیر امور خارجه ارمنستان نیز درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه و سایر مسائل مورد علاقه دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

کلیدواژه