عطوان: اسرائیل توانایی ندارد که تهدیداتش را ضد ایران عملی کند
(last modified Wed, 29 Nov 2017 05:13:45 GMT )
قوس 08, 1396 09:43 Asia/Kabul
  • عطوان: اسرائیل توانایی ندارد که تهدیداتش را ضد ایران عملی کند

روزنامه "رأی الیوم " با اشاره به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی نوشت : تل آویو نمی تواند تهدیدات خود را مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران در سوریه و ترور سردار قاسم سلیمانی عملی کند زیرا در این صورت عواقب بدی در انتظارش خواهد بود و چه بسا به نابودی آن بیانجامد.

به گزارش رادیو دری ، روزنامه رأی الیوم امروز سه شنبه در یادداشتی به قلم «عبدالباری عطوان» نوشت : اسرائیل در سه روز گذشته ، دو تهدید خطرناک داشته است که گمان نمی‌رود ، جرأت عملی کردن هیچ یک از آنها را داشته باشد، زیرا به خوبی می‌داند، هزینه بالایی برای آن پرداخت خواهد کرد که چه بسا به موجودیتش پایان دهد.

تهدید نخست را ایهود یعاری، تحلیلگر امور کشورهای عربی در کانال دو تلویزیون اسرائیل مطرح کرد و گفت : بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به واسطه طرف سوم، نامه‌ای به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه فرستاده و در آن نوشته است، در صورتی که به ایران اجازه دهد پایگا‌ه‌های نظامی خود را در سوریه احداث کند، دولت او در خطر خواهد بود.

تهدید دوم نیز که ژنرال «گرشون هکوهین» از آن پرده برداشت، اعلام می‌کند  دستگاه‌های امنیتی اسرائیل برای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، برنامه ریزی می‌کنند.

رأی الیوم نوشت : ایران به ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه نیازی ندارد، اگر هم نیاز داشته باشد، هیچ توجهی به چنین تهدیداتی نخواهد کرد. مقامات سوریه هم همینطور هستند، زیرا ائتلاف میان تهران و دمشق، یک ائتلاف راهبردی محکم است .

عطوان افزود : اگر ایران بخواهد ، در سوریه پایگاه‌های نظامی ایجاد کند ، با استقبال گسترده‌ای مواجه خواهد شد، همان طور که از احداث پایگاه روسی «حمیم» در لاذقیه استقبال شد.

وی گفت: «حضور نظامی ایران در سوریه قانونی است، زیرا با موافقت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد.»

رأی الیوم در ادامه نوشت : بنیامین نتانیاهو از گسترش ائتلاف ایران و سوریه با حمایت نیروهای حزب الله لبنان نگران است و آن را یک تهدید راهبردی برای امنیت  اسرائیل می‌داند .

اما در خصوص ترور سردار سلیمانی به دست «موساد» ، این ترور بعید به نظر نمی‌رسد، زیرا این مرد ، اسرائیل و مزدوران داخلی و خارجی آن را آشفته کرده و متحدانش را در کردستان عراق شکست داده است.

به نوشته " رای الیوم "بنیامین نتانیاهو، از تهدیدات ایران علیه موجودیت رژیم خود نگران است. همچنان که از افزایش توانمندی‌های نظامی، سیاسی حزب الله و روابط ائتلافی مستحکم آن با حماس و «جهاد اسلامی» در فلسطین اشغالی نگران است.

کلیدواژه