قوس 08, 1396 11:12 Asia/Kabul
  • لاریجانی : تکیه اصلی پیامبر اکرم (ص) بر توحید و وحدت مسلمانان بود

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: پیامبر اسلام (ص) تکیه اصلی اش بر توحید و وحدت مسلمانان بود و مومنان را در برابر دیگران قدرتی «واحد» می دانستند.

به گزارش رادیو دری، «علی لاریجانی» در نشست علنی امروز (چهارشنبه ) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و تبریک هفته وحدت به تمامی مسلمانان و ملت ایران، افزود: اگر مسلمانان از میان معارفی که پیامبر اسلام (ص) برای بشریت به ارمغان آورد، استفاده می کردند، امروز وضعیت مسلمانان به گونه ای نبود که با داشتن بیش از یک میلیارد جمعیت مجبور باشند در برابر قدرت های بزرگ سر خم کنند.

فاصله میان 12 ربیع الاول (1 دسامبر) سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص ) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الاول (6 دسامبر)  ولادت رسول اکرم (ص ) بنا بر روایات شیعه ، به ابتکار امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

رئیس مجلس ایران با بیان اینکه غرب نوعی سلطه طلبی بر مسلمانان را مبنای حرکت خود قرار داده است، تصریح کرد: تفکر غرب در مقابله با تعالیم اسلام در دهه های اخیر در ایجاد جریان های تروریستی ظهور کرد و همین رفتار تحقیرآمیز و ماجراجویانه غرب سبب نفرت و انزجار ملت های مسلمان از آمریکا شده است.

لاریجانی همچنین از سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه قدردانی کرد و حمله تروریستی (24 نوامبر) در مراسم نماز جمعه در استان سینای شمالی مصر را شبیه جنایت صهیونیست ها در سال 1994 در مسجد الخلیل دانست و با مجلس و ملت مصر ابراز همدردی کرد.

 

کلیدواژه