قاسمی : توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد
(last modified 1396-09-08T09:23:55+00:00 )
قوس 08, 1396 13:53 Asia/Kabul
  • قاسمی : توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: قطعاً توطئه های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد .

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ایران،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز چهارشنبه در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین افزود : تاریخ فلسطین طی هفت دهه گذشته به خوبی نشان داد که مقاومت و دفاع مشروع تنها راهکار مقابله با سیطره و زیاده خواهی‌های دشمن اشغالگر ، پایان بخشیدن به تجاوز صهیونیست‌ها ، آزادی سرزمین های اشغالی و بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن است.

قاسمی گفت : رجوع به اراده ملت فلسطین تنها راه حل بحران مزمن در سرزمینهای اشغالی است و همه پرسی تعیین سرنوشت با حضور تمامی فلسطینیان اعم از مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان بومی این کشور، پیشنهادی عادلانه، حقوقی، انسانی و مبتنی بر اصول پذیرفته شده بین‌المللی خصوصاً منشور سازمان ملل متحد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ملت بزرگ ایران همواره و در تمامی روزهای سخت و پرآشوب این سرزمین، بر همبستگی خود با مردم فلسطین تأکید کرده و هیچ گاه از حمایت از آرمان های این مردم مظلوم دست نکشیده است.

۲۹ نوامبر هر سال یادآور وقایع تلخی مانند صدور قطعنامه تقسیم فلسطین است. این روز همچنین روز اعلام همبستگی با ملت فلسطین و انتخاب فلسطین به عنوان کشورعضو ناظر شورای امنیت سازمان ملل نیز به شمار می‌آید.

 

کلیدواژه