قوس 08, 1396 16:11 Asia/Kabul
  • ایران بهترین خدمات را به اتباع خارجی می‌دهد

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته بیشترین خدمات را به اتباع خارجی داده و امروز فرزندان اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد محمدی فر» مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور ایران سه شنبه شب در جمع سفرا و نمایندگان تعدادی از کشورهای خارجی حاضر در ایران افزود: ایران بیش از ۴ دهه میزبان جمعیت عظیم مهاجران است که از جنگ و ناآرامی کشور خود را ترک کردند.

وی ادامه داد: هنوز شرایط به گونه ای است هنوز درد این مردم ادامه دارد و از آنجا که سیاست جمهوری اسلامی بر گرفته از مباحث اسلامی است به این خیل جمعیت اهمیت می دهد.

محمدی فر تصریح کرد: در طول سال های گذشته کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در کنار کشور ما حضور داشته است و در مجامع جهانی کمیساریا به عنوان زبان گویای خدمات به پناهندگان از ایران نام برده اند.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور ایران ادامه داد: با توجه به تمامی مشکلات و محدودیت‌هایی که  علیه کشور ما بوده سیاست حمایتی جمهوری اسلامی از پناهندگان ادامه داشته است.

وی یادآور شد: امروز سطح سواد مهاجرین و پناهندگان از زیر ۱۰ درصد به بیش از ۶۳ درصد رسیده و ۳۷ هزار دانشجو و فارغ التحصیل داریم.

محمدی فر افزود: با فرمان رهبری در خصوص با سوار شدن فرزندان مهاجرین، ۷۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل شدند.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور ایران تصریح کرد: تمامی مواردیکه در خصوص تحصیل این دانش آموزان بود لغو و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: بیمه سلامت ایرانیان نیز شامل شد و ۱۱۴ هزار نفر مشمول این طرح شدند و همه این خدمات در حالی است که کمترین کمک‌های جهانی دریافت شده است.

محمدی فر تاکید کرد: این تعداد دانش آموز یعنی ایجاد ۱۰ هزار کلاس ۴۰ نفر که ایجاد شد و فارس دومین استان از لحاظ ثبت نام دانش آموزان مهاجرین است که ۳۰۰ کلاس جدید طی ۳ سال ایجاد شد.

مهر به نقل از مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور ایران نوشت : فارس دومین استان میزبان اتباع غیر قانونی و سومین استان میزبان اتباع قانونی کشور ایران است.