قاسمی قتل جوان ایرانی در آمریکا را محکوم کرد
(last modified 1396-09-08T14:50:58+00:00 )
قوس 08, 1396 19:20 Asia/Kabul
  •  قاسمی قتل جوان ایرانی در آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز تاسف از قتل هولناک یک جوان ایرانی در آمریکا، این اقدام خشونت آمیز پلیس آمریکا را محکوم کرد.

پلیس آمریکا «بیژن قیصر» جوان ایرانی را در ایالت ویرجینیا به بهانه گریختن از صحنه تصادف، هدف گلوله قرار داد و وی پس از چند روز بستری در بیمارستان، دوشنبه 6 قوس جان باخت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه با ابراز همدردی با خانواده این جوان ایرانی، گفت: وزارت امور خارجه ایران در حال بررسی جدی این موضوع است تا در اسرع وقت از مجاری رسمی در جهت استیفای حقوق ‏شهروندان ایرانی اقدام کند.‌‏

در همین حال؛ ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن اقدام خشونت آمیز پلیس آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا در خصوص قتل «بیژن قیصر» باید پاسخگو باشد و در این باره به افکار عمومی توضیح دهد.

این بیانیه می افزاید: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسرعالی حقوق بشر می خواهد تا درباره وقوع چنین اقدام ناقض آشکار حقوق بشر، پیگیری و گزارش لازم را ارائه کنند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران همچنین از سفارت سوئیس در تهران می خواهد تا نگرانی و اعتراض ایران را به این موضوع به دولت آمریکا منعکس و نتیجه لازم را اخذ و به این ستاد ارائه کند.

 

کلیدواژه