قوس 09, 1396 07:35 Asia/Kabul
  • اعتراض رسمی ایران به قتل یک جوان ایرانی در آمریکا

جمهوری اسلامی با ارسال یادداشتی به سفارت پاکستان به عنوان حافظ منافع ایران در آمریکا، درباره اقدام پلیس آمریکا در شلیک منجر به قتل یک جوان ایرانی- آمریکایی،رسیدگی سریع به این عمل جنایی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، در یادداشت اعتراضی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن باابراز تاسف از کشته شدن "بیژن قیصر"جوان 25 ساله ایرانی - آمریکایی بر اثر شلیک بدون دلیل پلیس آمریکا آمده است، پلیس آمریکا تاکنون دلیلی برای شلیک گلوله به "قیصر" که به گفته یکی از شاهدان در فاصله نزدیک انجام شده - ارائه نداده است.

یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران می افزاید: اگر پلیس یک کشور اسلامی چنین عمل جنایی را مرتکب شده بود- وزارت امورخارجه آمریکا این اقدام را یک عمل تروریستی می دانست و به سرعت آن را محکوم می کرد اما حال که پلیس اینکشور یک تبعه خارجی را مورد هدف قرار داده است - هیچ صدایی از آن ها به گوش نمی رسد.

در ادامه این یادداشت آمده است : در موارد جنایی مشابه - در کمتر از 48 ساعت خبر رویداد منتشر و تحقیقات آغاز می شود اما در این مورد قتل جوان ایرانی ،موضوع حدود 2 هفته - مخفی مانده است.

دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این عمل خشونت آمیز پلیس آمریکا، از بخش های مسئول در آمریکا خواسته است در قبال قتل این جوان ایرانی پاسخگو باشند.

روز سه شنبه گذشته برخی رسانه های آمریکایی اعلام کردند که "بیژن قیصر" جوان 25 ساله ایرانی- آمریکایی در ایالت ویرجینای شمالی به بهانه گریختن از صحنه تصادف،هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفته و وی پس از چند روز بستری در بیمارستان، دوشنبه گذشته جان باخته است.

 

کلیدواژه