قوس 09, 1396 07:42 Asia/Kabul
  • افزایش 100 درصدی تجارت ایران با اتحادیه اروپا در هشت ماه گذشته

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از دو برابر شدن صادرات ایران به اتحادیه اروپا در هشت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ «مسعود خوانساری» رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در همایش فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا در رُم گفت: در هشت ماه گذشته روند صدور کالا از ایران به اروپا نسبت به مدت مشابه سال 2016، دو برابر شده و به رقم 13 میلیارد و یکصد میلیون یورو رسیده است.

خوانساری با بیان اینکه تجارت ایران و ایتالیا نیز رشد خوبی داشته است ابراز امیدواری کرد: توسعه مراودات تهران و رُم علاوه بر مبادلات تجاری به مرحله مشارکت و همکاری در سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت‌های مشترک برای تولید در ایران و صادرات به بازارهای منطقه نیز وارد شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد: ایران با توجه به ثبات نسبی، ظرفیت بالای بازار داخلی و امنیت بالا و منحصربفرد در منطقه، می‌تواند جزو پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ های امروز اقتصاد جهان باشد.

خوانساری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک تا حدودی بهبود یافته است تاکید کرد: توسعه تجارت و حضور در بازارهای بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های خارجی از سوی شرکت‌های ایرانی، همگی نیازمند ایجاد کانال‌های قوی بین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ایران با همتایان خارجی است.

همایش «معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران» با حضور ده‌ها نفر از کارآفرینان و سرمایه گذاران ایتالیایی و شماری از مسئولان سیاسی و اقتصادی دو کشور در شهر رُم برگزار شد.

 

کلیدواژه