قوس 09, 1396 07:44 Asia/Kabul
  • نگرانی ایران از به خطر افتادن سلامتی «شیخ عیسی قاسم»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از به خطر افتادن سلامتی «شیخ عیسی قاسم» روحانی مبارز بحرینی، درباره عواقب تأخیر در معالجه و روند درمانی وی به حکومت این کشور هشدار داد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مقام های بحرینی با ایجاد محدودیت های شدید و استمرار محاصره منزل «شیخ عیسی قاسم»، دسترسی وی به خدمات درمانی و پزشکان معتمد را دشوار کرده اند.

قاسمی با تأکید بر اینکه ادامه رویکردهای امنیتی مقام های بحرینی وضع را در این کشور پیچیده تر خواهد کرد، مداخله مجامع و سازمان های بین المللی برای رفع محدودیت و رسیدگی فوری و مطمئن به وضع جسمانی «شیخ عیسی قاسم» را خواستار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: متأسفانه رژیم بحرین مدتی است در مسیری نادرست حرکت می کند و به جای گفت وگو، تعامل، رایزنی و تفاهم با ملت خود به سیاست های امنیتی روی آورده است.

قاسمی تصریح کرد: رژیم بحرین هرگونه حرکت و رفتاری در درون این کشور را منتسب به دیگر کشورها می کند و از آزادی های مدنی و آنچه که باید برای رهبران مذهبی و دیگر اقلیت ها در آنجا وجود داشته باشد، جلوگیری می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: این راهی بی سرانجام و نافرجام است که قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه ایران قصد ورود به مسائل داخلی بحرین را ندارد، به مقام های این کشور توصیه کرد: در مسیر درستی که می تواند سرنوشت بحرین را در چارچوب منطقی قرار دهد، حرکت کنند.

«شیخ حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق ملی بحرین شامگاه یکشنبه درباره وضعیت جسمانی «شیخ عیسی قاسم» در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت جسمانی این روحانی وخیم است ؛ بویژه اینکه وی ماه‌ها در محاصره و حبس‌ خانگی قرار دارد.

کلیدواژه