قاسمی : واقعیت شکست بزرگ داعش، آمریکایی ها را نگران کرده است
(last modified Thu, 30 Nov 2017 10:56:12 GMT )
قوس 09, 1396 15:26 Asia/Kabul
  • قاسمی : واقعیت شکست بزرگ داعش، آمریکایی ها را نگران کرده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: واقعیت شکست بزرگ داعش، آمریکایی ها را شگفت زده و نگران کرده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران گفت: تکرار بیش از حد و اندازه اتهام زنی های مقامات آمریکایی نشان می دهد آنان یا از سر عمد و آگاهانه چشمان خود را بر روی واقعیت شکست های بزرگ داعش در دو کشور عراق و سوریه بسته اند یا از شکست این گروه تروریستی و  از دست دادن قلمرو و خاک  تحت تصرف آنها و سیطره بر برخی از مناطق عراق و سوریه به سختی شگفت زده و نگرانند.

قاسمی افزود: متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم از سوی مقامات آمریکایی در حالی صورت می گیرد که ایران همواره امنیت منطقه را امنیت خود می داند و  بیش از پنج سال است، مسئولانه و با هدف کمک به حفظ ثبات و امنیت منطقه ای، در کنار ملت ها و دولت های عراق و سوریه ایستاده است.
قاسمی به کشورهای فرامنطقه ای توصیه کرد اگر نمی توانند نقش سازنده و موثری برای پایان  مصائب انباشته شده  و دردها و رنج های مردم این نقطه از جهان ایفا کنند، به اختلاف افکنی و سیاست ایجاد ترس و تهدیدهای ساختگی بین کشورهای منطقه و در نتیجه، افزایش بی اعتمادی بین کشورهای خاورمیانه دامن نزنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: هیچ کس و هیچ کشوری نمی تواند نقش سازنده و مثبت  ایران در مبارزه با  پدیده شوم تروریسم در منطقه و جهان را نادیده انگارد.

 

کلیدواژه