قوس 10, 1396 13:20 Asia/Kabul
  • کنفرانس وحدت، نمادی برای وحدت جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را نمادی برای وحدت جهان اسلام دانست و گفت: گردهمایی چهره‌های سیاسی، هنری، فکری و علمی جهان اسلام با یک شعار و یک انگیزه نشان دهنده اهمیت وحدت جهان اسلام است.

سی و یکمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» به مدت سه روز از14 تا 16 قوس در تهران برگزار خواهد شد.

آیت الله «محسن اراکی» در گفت وگو با شبکه قرآن تلویزیون ایران؛ افزود: کنفرانس وحدت اسلامی موضع‌گیری در برابر جریان‌هایی است که سیاست تفرقه‌انگیزی و ستیز را درمیان مسلمانان و جهان ترویج می‌دهند و نشان دهنده وحدت و ایستادگی در برابر تفرقه‌گرایی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تصریح کرد: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی سبب می‌شود گفتمان وحدت در جهان گسترش یابد و این گفتمان به گفتمان غالب در جهان اسلام تبدیل شود.

آیت الله اراکی، خاطر نشان کرد: باید بتوان یک بسیج جهانی در مسیر وحدت ایجاد کرد، زیرا هدف اسلام و ادیان الهی فقط وحدت پیروان خود نبوده، بلکه وحدت همه جهانیان را دنبال کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت: مهمانی از حدود 93 کشور جهان در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران شرکت می‌کنند و این استقبال گسترده نتیجه پیروزی جبهه مقاومت و شکست تکفیری‌ها در منطقه است. 

 

کلیدواژه