قوس 10, 1396 13:34 Asia/Kabul
  • دیدار ظریف با رئیس جمهوری آذربایجان در باکو

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری اجلاس قلب آسیا در باکو با «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.

هفتمین اجلاس کشورهای قلب آسیا- روند استانبول صبح امروز (جمعه) با محوریت تقویت امنیت و روابط در افغانستان و با حضور 250 نماینده از 40 کشور و سازمان‌های بین‌المللی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمدجواد ظریف» و «الهام علی‌اف» در این دیدار درباره روابط دوجانبه، همکاری سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، مبارزه مشترک با تروریسم و افراط‌گرایی، طرح مشترک بهره برداری از منابع دریای خزر، همکاری درباره افغانستان، حمل و نقل و همچنین تدوام گفت و گوهای سیاسی دوجانبه بحث وتبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با ابراز رضایت از سرعت پیشرفت همکاری‌های اقتصادی، بر لزوم تامین منابع مالی لازم برای راه آهن «رشت- آستارا» هم تاکید کردند.

محمدجواد ظریف، همچنین با «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه ایران قرار است با «المار محمدیارف»  وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان و «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان هم در باکو دیدار و گفت وگو  کند.

 

کلیدواژه