قوس 11, 1396 15:34 Asia/Kabul
  • ضرورت امروز جهان اسلام، وحدت و انسجام در برابر تفرقه افکنی است

 مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت : ضرورت امروز جهان اسلام، وحدت و انسجام در برابر تفرقه افکنی هاست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در پیامی به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت، ابتکار حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام هفته وحدت را زمینه ساز ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی دانست.

ولایتی گفت: تلاش دشمنان برای تبدیل مبارزه اسلامی- صهیونیستی به تقابل اسلامی - اسلامی برای ایجاد حاشیه امن و تضمین ثبات رژیم صهیونیستی با وحدت امت و جهان اسلام و البته مقاومت و ایستادگی محور مقاومت تاکنون به شکست انجامیده و بی تردید در ادامه نیز این توطئه های شوم محقق نخواهد شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل تصریح کرد : سیاست اصولی ایران از ابتدا تاکنون حفظ وحدت و ارتقا و تقریب مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و تاکید بر اشتراکات فراوان امت اسلام به جای برخی تفاوت دیدگاه هاست و این بخش مهمی از آموزه های پیامبر گرامی اسلام در امت سازی و تعالیم وحدت آفرین بوده است.

جمعه دوازدهم ربیع الاول 1439 هجری‌ قمری ،  آغاز هفته وحدت است . اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

 

کلیدواژه