قاسمی: آتش سوزی در سفارت ایران در صنعاء رخ نداده است
(last modified Mon, 04 Dec 2017 10:59:05 GMT )
قوس 13, 1396 15:29 Asia/Kabul
  • قاسمی: آتش سوزی در سفارت ایران در صنعاء رخ نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، وقوع هرگونه آتش‌سوزی در محل سفارت ایران در صنعاء، پایتخت یمن را تکذیب کرد و گفت: هیچ دیپلمات ایرانی در یمن حضور ندارد.

پیش از این؛ شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» صبح روز دوشنبه به نقل منابع محلی از وقوع آتش سوزی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت یمن خبر داد و اعلام کرد این آتش‌سوزی درپی درگیری‌های اخیر در صنعاء رخ داده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس؛ درباره اخبار منتشر شده مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در سفارت ایران در صنعاء، این اخبار را رد کرد و افزود: هیچگونه گزارشی تاکنون مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در سفارت ایران در یمن به مسوولان ایرانی ارائه نشده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: درگیری‌ها در منطقه‌ای که سفارت ایران در صنعاء مستقر است، طی دو روز گذشته وجود داشته، اما تعرضی به سفارت ایران نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در عین حال اظهار کرد: ممکن است براثر درگیری‌ها ترکشی به ساختمان سفارت ایران در یمن اصابت کرده باشد، اما هیچگونه آتش‌سوزی رخ نداده است.

پایتخت یمن در روزهای اخیر شاهد درگیری‌هایی میان گروه‌های مسلح وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله یمن بوده است.

شبکه خبری روسیا‌الیوم به نقل از منابع یمنی اعلام کرد: به دنبال آسیب دیدن شبکه‌های ارتباطی درجریان درگیری‌های اخیر در صنعاء، پایتخت یمن، ائتلاف متجاوز سعودی از طریق هواپیماهای نظامی خود برای نیروهای وابسته به «علی عبدالله صالح» سلاح و تجهیزات ارتباط بی‌سیم می‌فرستد.

کلیدواژه