قوس 16, 1396 10:15 Asia/Kabul
  • قاسمی: شورای همکاری خلیج فارس در جهت درک واقعیات منطقه گام بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب به شورای همکاری خلیج فارس توصیه کرد به جای «دروغ پردازی»، در جهت درک دقیق واقعیات منطقه گام بردارد.

به گزارش رادیو دری، «بهرام قاسمی» در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت، تصریح کرد:این بیانیه  نمونه ای آشکار از عدم درک واقعیات منطقه و نشانگر ناکارآمدی این شورا  است.

شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه در پایان نشست سران این شورا در کویت در بیانیه ای به زعم خود جمهوری اسلامی ایران را به تندروی و سیاست‌های توسعه‌طلبانه متهم کرد.

همچنین شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه به جای پرداختن به مساله فلسطین و محکوم کردن تصمیم ترامپ درباره  قدس و نیز بحران یمن بر پایبندی این شورا به همکاری با آمریکا تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: شورای همکاری خلیج فارس به جای پرداختن به مشکلات اصلی جهان اسلام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و طرح آشوب برانگیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شریف، صرفاً به مطالب فاقد ارزش در این خصوص پرداخته و به وضوح از وظیفه اسلامی و انسانی خود در قبال فلسطین شانه خالی کرده است.

قاسمی همچنین خاطر نشان کرد،  شورای همکاری خلیج فارس بدون ورود به جنایت‌های روزانه عربستان سعودی و همدستان معدود آن علیه مردم بی گناه یمن، با صدور این بیانیه بر کشتار کودکان و زنان بیگناه و تحمیل گرسنگی و بیماری علیه میلیون ها یمنی چشم بسته و در کنار جنایتکار ایستاده است. 

قاسمی تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای مذاکره و رایزنی با اعضای شورا با هدف کاهش تنش ها و حل نهایی مشکلات منطقه اعلام و اعتقاد دارد استفاده از زور و کشتار ملت ها و توسل به بیگانگان نمی تواند به حل مشکلات منتهی شود؛ تاریخ منطقه مملو از این‌گونه تجارب تلخ و البته نافرجام است.

کلیدواژه