قوس 16, 1396 15:52 Asia/Kabul
  • شرکت روحانی در نشست سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی درباره قدس و فلسطین سه شنبه هفته آینده به استانبول ترکیه سفر می‌کند.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و رایزنی درباره آخرین تحولات فلسطین به ویژه توطئه جدید آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیشنهاد «اردوغان» برای تشکیل نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، در این نشست شرکت خواهد کرد.

سازمان همکاری اسلامی امروز (پنجشنبه) خواهان نشست فوری اعضای این سازمان در استانبول در روزهای 12 و 13 دسامبر جاری برای بررسی عواقب تصمیم آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و تدوین موضع متحد اسلامی درقبال اقدام توهین‌آمیز دونالد ترامپ شد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس را نه فقط تهدیدی برای هویت مسلمانان، بلکه برای مسیحیت و ارتباط ابدی مسلمانان با مسجدالاقصی به عنوان مرکز مساله قدس خواند و جامعه بین‌المللی را به همکاری برای مقابله با این تصمیم غیرمسئولانه فراخواند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه‌شب باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد. اقدام ترامپ با واکنش جهانی و محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شده است. 

 

کلیدواژه