قوس 18, 1396 08:37 Asia/Kabul
  •  خوشرو: اقدام آمریکا درباره «قدس» مشروعیت بخشی به اشغالگری است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطین را ریشه تمام بحران های منطقه دانست و تاکید کرد اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری است.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» روز جمعه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع «فرهنگ صلح»، این اقدام ترامپ را به شدت محکوم و آن را   نقض آشکار قطعنامه های بین المللی خواند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه هر گونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد خاطر نشان کرد جامعه بین الملل، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی می داند.

خوشرو این تصمیم ترامپ را نشان دهنده سیاست های منافقانه و مزورانه امریکا در خصوص صلح و ثبات در خاورمیانه دانست و تصریح کرد بی توجهی امریکا به اصول اساسی حقوق بین المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است.

ترامپ، روز چهارشنبه با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

ایران از نخستین کشورهایی بود که این اقدام رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد. وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه شب  در بیانیه ای تاکید کرد اقدام ترامپ در به رسمیت شناخت قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

بسیاری از  کشورها و سازمان های بین المللی هم این اقدام ترامپ را محکوم کردند.

بیت المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

 

کلیدواژه